Meie teiega, igaüks eraldi ja isekeskis koos, saame teha mõndagi meie majanduse põrgatamiseks edasi, kuid meie teiega, ei igaüks eraldi ega kõik koos, ei saa muuta mänguväljaku piire. Meie teiega peame mängima väljaku ja reeglite piires. Mänguväljaku ja piiride asetuse määrab ära meil teatavasti seadusandja – Pilveliir -, need kelle meie oleme valinud (demokraatlikult ) neid piire määrama. Nii nagu korvpallis, kui me eksime mänguväljaku piiride või mängureeglite osas siis meid saadetakse väljakult ära. Seega on just demokraatlik protsess, millest meile küll palju räägitakse, kuid vähe selle sisu üle mõeldakse mängu ja põrgatamise aluseks. Samas määratlemine kuidas mängida, kus mängida ja kellega mängida on Pilvepiiri poolt jäänud kuidagi hägusaks. Pilvepiir justkui ei adu, et nende ootused ja tegelik väljakupiirid on karjuvas vastuolus, justkui peaks mängima korvpalli taskurätikusuurusel pinnal. Uh, sealjuures vaieldakse ennastunustavalt teemal, kas taskurätik võiks olla korvpalliväljaku normaalsuuruse prototüübiks? Pidavat olema demokraatlik värk. G. . Shaw on öelnud midagi selliste, et demokraatia on leiutis, mis tagab meile sellise valitsuse, millise oleme ära teeninud. Nii, et kõik valitsused oleme ise välja teeninud. Kuidas see demokraatia värk siis toimib? Üks naljahammas on väitnud, et demokraatia on see, kui kaks hunti ja lammas hääletavad selle üle, mida õhtuks süüa. Ehhee, pole ka paha mõte, kui oled üks huntidest, aga tegelikult …
Suures
piiris eristatakse (Vikipeedia):
-otsedemokraatia ehk vahetu demokraatia, voolav
- või delegeeriv demokraatia s.h huvigrupi põhine
demokraatia,
-või esindusdemokraatia, mis on olemuslikult kaudne
demokraatia,
-või osalusdemokraatia ehk partitsipatoorne demokraatia – kõigil huvitatud
isikutel on õigus avaldada oma arvamust ja võimu teostavad ametnikud võivad
neid võtta arvesse, kuid ei pea lähtuma arvamusavalduste tulemusest.
No
nii, kirju pilt läks veelgi segasemaks selles demokraatiaperekonnas, kuid see
pole veel kõik, sest demokraatiat saab jagada ka:
-enamusdemokraatiaks,
mille puhul otsus langetatakse, kui vähemalt 51% on ettepaneku poolt
-leppedemokraatiaks, mille puhul on
seadusega sätestatud, et poolt hääletanute arv peab olema vähemalt 2/3 või
vahemikus 66-89% ja
-konsensusdemokraatiaks, mille puhul poolt
hääletanute arv peab olema suurem kui 90%.
-
sotsiaaldemokraatia ei ole õigupoolest päriselt demokraatliku
valitsusviisi vorm, vaid pigem ideoloogia ja
-
juhitud demokraatiat, pseudodemokraatia vorm, mille puhul vähemus manipuleerib
enamusega,
Eks ole
päris kirju perekond ja asjatundjad liigitavad seda perekonda veel peenemaks,
kuid meile teiega piisab sellestki teadmisest.
Niisiis,
mida meie tahame? Kas esindusdemokraatiast
või otsedemokraatiast. Kas me elame demokraatias oma esindajate kaudu, kellel
me oleme delegeerinud oma võõrandamatu õiguse olla riigi kõrgeima võimu
kandjaks nagu sätestab Põhiseadus või tahame igal teisel pühapäev käia järjekordsel rahvahääletusel? Ka
võimalik, kuid pingutust nõudev. Selleks et millegi üle hääletada peab
kõigepealt enesele selgeks tegema mille vahel on valida või on nii nagu ütles I.
Kratsev ühe teise situatsiooni kohta – on
alternatiivide puudumine ehk kaks
mittevalikut. (I.
Krastev „Pärast Euroopat“. Varrak 2019 Lk 74 „See, mis veel hiljuti oli kahe
erineva valitsemisviisi – demokraatia ja autoritarismi – konkurents, on
tänaseks arenenud kahe erineva „alternatiivide puudumise“ poliitika
konkurentsiks.“)
Kogu
aeg kurssi muuta ka ei saa, midagi peab juhtimismudelis olema ka püsivat.
Samas, kui juhtimismudel on püsiv, kuid juhid ja organisatsioonid on paindumatud/kapseldunud,
siis sellest ka head nahka ei saa. Just nii nagu meil on juhtunud.
„Kui kõik
teiega samas mullis olijad kinnitavad teie kõrge staatusega rolli, ei näe te enam
ennast selgelt ega oska ennast ega oma tegevuse tõhusust hinnata. Veelgi enam –
sellisel juhul on kerge langeda ennast toetavate veendumuste ja hinnangute
ohvriks, mis teie omakasu veelgi süvendavad. Inimestel ja organisatsioonidel on
oht kalduda enda tegevusele kinnitust otsima (…) – me valime välja teabe, mis
kinnitab seda, mida me juba niigi teame, ning eirame seda, mis seda ei kinnita.
Isegi ilma võimuta on inimestel kombeks uskuda seda, mida nad tahavad uskuda.
Faktid käigu kuradile. Teabel, mis on vastuolus sellega, mida tahaksime uskuda,
on pea võimatu tungida läbi ego ja selle omakasupüüdlike teooriate tulemüüri.“
Tundub hirmuäratavalt tuttav? Nii ongi.
Just see petlik ettekujutus, et
arvestatakse paljude erinevate seisukohtade ja kriitikaga on tabanud meiegi
poliitsüsteemi. Süsteemi tervikuna ja igat pidukonda eraldi. Automaatvastajad
kordavad kord salvestatud teksti lõputult, olemata võimetud kuulama mida teine
osapool ütles. Kuulama ja mõtlema, et … Võib-olla oleks sellest võimalik midagi
kasutusele võtta ja olemasolevad rekombineerida millekski täiesti uueks? Teate
küll seda ütlust, et ühe inimese prügi võib olla teise aare. Muide ei käi
ainuüksi „prükkarite“ kohta, vaid on elulisem ja tänapäeva taaskasutusmaailmas
igati kohane vaatenurk (näiteks see mis enne ladustati prügimägedele ja oli
keskkonnaohtlik jääde on nüüd energeetiline- ja tooraineressurss).
Kui
eelnevad tarkinimesed kirjeldavad olukorda, siis T. Phillips pakub välja ka
mehhanismi ( „Inimesed. Lühiajalugu kõige perse keeramisest.“ Tänapäev 2019 Lk
30): „Kuid just selles probleem seisnebki: meie ajudele ei meeldi teada saada,
et neil pole õigus. Kinnituskalduvus on meie ärritav komme keskenduda lausa
laserkiire täpsusega igale tõendikillule, mis toetab seda, mida me juba usume,
ning eirata rahulolevalt vahest palju suuremat hulka tõendeid, mis näivad
viitavat sellele, et oleme asjast täiesti valesti aru saanud. „. „Võib arvata, et kui oleme teinud otsuse, hakanud
seda ellu rakendama ning tegelikult ära näinud, et asi hakkab jubedalt viltu
kiskuma, siis oleks veidi kergem oma meelt muuta. Aga paraku mitte. On selline
asi, nagu „tehtud valiku heaksmõtlemise kalduvus“ (…) Oma keerukamas vormis on
see põhjuseks, miks valitsuse ministrid kinnitavad jätkuvalt, et
„läbirääkimised kulgevad väga hästi ja on tehtud palju edusamme“ veel ka siis,
kui kõigil on selge, et olukord on lootusetu. Valik on tehtud, seega pidi see
olema õige, kuna meie tegime selle.“
Kõigi
nende tendentside hindamisel tuleb arvesse võtta ka sellist ülijõudu nagu võim.
Võim teha, kuid ka võim mitteteha. J Diamond „Võim“ ÄP 2018 Lk 50) „Võim on
midagi enamat kui jõud midagi teha: see: otseselt või kaudselt mõju
avaldada ja volitusi anda. See on vabadus mitte
teha; mitte
sobituda, mitte kohanduda ja mitte tunda teiste survet. Võim muudab meid
ühiskondlike ootuste suhtes immuunseks.“
Lk 57
„Täpsemalt öeldes, kõrge staatus ja suur võim pidurdavad meie võimet näha asju
kellegi teise vaatenurgast. Psühholoogias on teise vaatenurgale asumine oluline
sotsiaalsete sidemete loomise ja säilitamise viis. Enese kellegi teise nahka
kujutlemise võime on väga tähtis sotsiaalne oskus – hädavajalik sõprade
leidmiseks, lähedaste suhete säilitamiseks ja konfliktide lahendamiseks. Samas
oskavad kõrge positsiooni ja suure võimu omajad seda kehvasti. Õigupoolest peab
see paika meie kõigi puhul, kui meile saab osaks väikseimgi võimukübeke. Nagu
Mindell otse välja ütleb: kõrge staatuses kaotame me teiste suhtes
teadlikkuse.“ Pange tähele, J Diamont ei väida, et „need pahad“ kes on võimul
vaid, … et „võim muudab MEID“, „MEID KÕIKI“, kui meile saab osaks võimuvägi.
Näiteks võib tuua möödunud kriisi ajal leiutatud reisisaatja (töö)kohad
töötutele. See sotsiaalne halastuskoht (mitte töökoht) pani nii mõneski tõsise „saatja“
hinges ja käitumises võimuka ülemusetunde kihama. Panite tähele, isegi võimu ei
olnud (tegelikult isegi töökohta ei olnud), kuid juba otsis võimuta, kuid
ametisse määratu haamer, millistele naeltele valu anda. Võimu poolt ametisse
määramine ise andis võimu(tunde). Mis siis arvata neist kel on kõige pisemgi
võim teha või mitte teha, sobituda või mittesobituda? Muide ei kehti ainult
poliitturu kohta vaid samamoodi ärimaailma kohta, eriti siis kui tegemist on (administratiivse
ja/või majandusliku) turuvalitsejatega.
Kuid
taandarengul on ka halvem külg – elementaarne füüsika. Newtoni
kolmas seadus (mõju ja
vastasmõju seadus) sätestab, et kaks keha mõjutavad teineteist jõududega, mis
on suuruselt võrdsed ja vastassuunalised. Lihtsamalt seletades mõjule mõjub
vastumõju ja vastupidi.
Vaatame kuidas see mõjude seadus toimib Pilvepiiril.
Teatavasti on meie demokraatia süsteem selline, et meie teiega valime
Pilvepiirile oma esindajad, need moodustavad pidukondade koalitsioone, sest
meie süsteem ei võimalda (seni ja suure tõenäosusega edaspidigi) ühe pidukonna
valitsust. NB! Võitjad on need kes suudavad omavahel esimesena kokku leppida
ühistegevuses, mitte ilmtingimata need, kes on saanud suurema häältesaagi.
Seda, et valimiste võitja pidukond on tegelikult võimu kaotanud on, nii palju
kui mäletan, juhtunud kahel korral.
Need, kes jõudsid kiirelt kokkuleppele ja moodustasid valitsuskoalitsiooni
on heas positsioonis, et ellu viia oma eesmärgid. Need kes hiljaks jäid või
kokku ei leppinud, need … Jah nemad ei moodusta midagi, neist moodustub
opositsioon – o-positsioon. O-positsioon võib olla mõjukas (nagu näiteks Taani
vähemusvalitsuste puhul), kuid võib olla ka … mõjutu. Vaadake täht „O“ võib
olenevalt šriftist olla äravahetamisi sarnane numbriga „0“, mis tähendab, et on
mitte o-positsiooniga vaid lausa null-positsiooniga. Kuid kui mõju ei ole, siis
pidukond peab ennast ikkagi kogu aeg tegusana näitama, et „me ju teeme midagi(gi)“.
Mida? Näiteks avaldame järgipanu positsioonis olevatele ministritele
umbusaldust. Hm, kord aastas oleks täiesti loogiline (hoiaks kõiki osapooli heas sportlikus vormis), kuid „igal esmaspäeval“
umbusalduse treimine on kõiki juba ära väsitanud. See on priiskamine. See ei
toimi enam sellena mida see peaks tegema, vaid vastumõjuna, halvendab o-positsiooni tõsiseltvõetavust veelgi. Mängumaa ei ole enam null vaid
miinuseline. Kuidagi nukraks teeb kui tohutuks töövõiduks kuulutatakse ühe
positsiooniministri tüdimuslikku lahkumist ja samal päeval teisele umbusalduse esitamist.
Mille poolest meie teiega kui kandjate, kõrgeima võimu kandjate, eluolu
kirkamaks muutus? Poliitteatri mänguilu? Klubiline tegevus? Mull? Mullimõnu? Ei
tea. Lihtsalt kurblich tunne.
Kuid tuumapommi leiutamisega muutus tegelikult jõu kasutamise võimalikkuse kontseptsioon: „Hoolimata revolutsioonilisest iseloomust, olid pommid loodud vana ja harjumuspärase mõttemalli järgi: kui see toimib, siis tuleb seda ka kasutada.” Thruman sai aru, et kasutades tuumapommi, siis muutub Clausewitsi põhimõte sõjast kui poliitika jätkamisest teiste vahenditega mõttetuks, see muutub nii hävitavaks, et seab ohtu sõja eesmärgid ehk poliitika eesmärgid. „Ta pööras pahupidi inimliku käitumise malli, mille alged ulatusid juba aegade hämarusse – põhimõtte, et kui relv on loodud, tuleb neid ka kasutada.” (lk 66). Ka Thrumani ametipärija lähtus samast printsiibist ja ei nõustunud Korea sõja ajal ellu viima kindral MacArturi nõudmist kasutada seal tuumarelva. Tuumarelv küll oli, kuid leiti teised lahendused.
Juba juunis tegid kurakäelised uue tuumakatsetuse. Erakondade
Rahastamise Järelevalve Komisjoni (ERJK) likvideerimise eelnõule tehti juba 50
000 muudatusettepanekut, et takistada selle eelnõu vastuvõtmist. Tegemist oli mitte sisuliste, vaid
tehniliste ettepanekutega eelnõu vastu võtmise takistamiseks. Mida tähendaks
sellise arvu parandusettepanekute menetlemine? Arvestused näitasid, et 50 000 muudatusettepaneku hääletamine
Pilvepiiril võtaks ööpäevaringselt iga päev töötades umbes aastakese, mis oleks
teatavasti võimatu. Kuid kuna ERJK küsimus polnud nii tähtis siis küsimus
vaikselt kuhtus.
Nüüd on sama
ähvardus õhus rahvaküsitluse/hääletuse algatamise ja küsimuste sisu kohta.
Võimuliit on paika saanud abielu puudutava rahvahääletuse/küsitluse
küsimused, kuid ... Opositsiooni kuuluvad kurakäelised lubavaid juba rahvahääletuse otsuse eelnõule sedavõrd palju
parandusettepanekuid esitada, et eelnõu ülepea menetleda ei saakski. See
tähendaks, et eelnõu poleks tegelikkuses võimalik üldse menetleda ehk riigikogu
ei saaks rahvahääletuse korraldamist otsustada. Punkt. Või hoopis
ahelreaktsiooni trikkel ja …tuumakatastroof?
Meie teiega saame vägagi hästi aru kurakäeliste ja teiste
o-positiooniliste mängulustist, isegi mänguilust. Kuid sellel mängul on ka
tagajärjed. Kas selle peale on keegi mõelnud? Te ei saanud aru,? Mis trikkel?
Mis mäng? Vaadake, o-positsioonist saab kunagi mingis kombinatsioonis
positsioon ning positsioonist o-positsioon, mängu (vabandust, demokraatia)
loogika on lihtsalt selline. Mida siis tänane o-positsioon arvab/loodab uue
o-positsiooni tegevusmustrist? Et uus o-positsioon ei kasuta tuumatriklit? Ei
kasuta seda jõuliselt? Naudinguga? Parastamisega, et ise te selle relva lõite,
sähke siis. Nautige uut ja lõputut (poliitilist) õhupuudust ja tuumatalve. Ja
selle koha peal läheb demokraatia katki. Täitsa katki. Kurakäeliste
tuumakatsetused muudavad senise demokraatia mõttetuks, see muutub nii hävitavaks, et seab ohtu
demokraatia eesmärgid. Kuidas nii? Elementaarne:
Esiteks ei saa edaspidi ükski valitsus viia ellu oma valimislubadusi,
oma poliitikat, vaid peab ellu viima
o-positsiooni poliitikat (sic!). Kuid see ei ole ju valimiste mõte, et rahvas (see
kõrgeima võimu kandja) teeb valiku mingi talle meeldiva poliitika kasuks ja
saab hoopis sellise poliitika, mida ta ei ole valinud. Me saame demokraatliku
protsessi asemele täiesti vastupidise tulemuse – pöörddemokraatia. Kraatia,
millel pole midagi ühist demoga.
Teiseks kui jäädaksegi kasutama seda eelnõude kinnijooksutamise mudelit,
siis … jookseb riik kinni, kui riik jookseb kinni, siis … Jah, mis siis juhtub,
kui demokraatlikud protsessid/mehhanismid ei toimi ja riik jookseb kinni? Eks
ole hea küsimus, kuid … halb vastus. See ei ole enam demokraatia, see on poliitiline
tuumatalv. Kui hästi läheb siis … heal juhul juhitav tuumatalv.
Pole midagi uut siin taeva all „Isokratese
tsitaat „Demokraatia hävitab ennast, sest ta hakkab õigust vabadusele ja
võrdsusele kuritarvitama ning kodanikud hakkavad pidama jultumust õiguseks,
seadusetust vabaduseks, jõhkrat kõnet võrdsuseks ja anarhiat progressiks.“ Isokrates
436–338 eKr Vana-Kreeka retoorik
(M Lewis „Bumerang“ ÄP 2012 Lk 89). Mnjah, seda demokraatia hävitamise
mehhanismi demokraatia kaudu teati juba üle kahe ja poole aastatuhande tagasi.
Kui niimoodi juhtub, siis ei põrka me ei edasi ega tagasi vaid mänguväljakult
välja. Mängust ka!
Põhi
paika! Siis on võimalik teada ka seda kas peame tümapinnalt sujuvvetruvalt ja
ettevaatlikult või kindelpinnalt kohe kogu vedru vungiga. Neid kahte äratõuke erisust
ei tohi ära segada, tulemused võivad olla fataalsed.
Kui meil äratõuke tingimused on selged, siis järgmine otsustuspunkt, millele keskenduda on investeerimine. Poliitturul tehakse täpselt samasuguseid investeeringuid enda (ja oma erakonna) edu nimel nagu pärisäris. Vahe on vaid selles, et poliituru investeerimisotsused on enamuses immateriaalsed (keelates ühtedel midagi teha ja lubades teistel midagigi mittemitte teha) ja kui need otsused ongi materiaalsed, siis need pole mitte investeerija taskust, vaid meie teiega ühisest rahast (ärge solvuge, tegemist o vaid konkreetse turu eripäraga). Kuid investeerimine on investeerimine ja kui poliitinimesed on investeerinud mingisse „projekti“, olgu see siis tasuta ühistransport, pensionisammastik või midagi muud, siis sellest taganeda on raske. Nagu märgib Adam Grant („Anna ja võta“ ÄP 2016 Lk 164): „Kui investeering ei taha end ära tasuda, ja isegi juhul, kui oodata on kahjumisse jäämist, kipume me üha edasi investeerima. Majandusteadlased selgitavad seda käitumist kui „pöördumatute kulude lõksu“ – tulevaste kultuste väärtust hinnates ei suuda me enamasti varem tehtuid arvesse võtmata jätta. „. „Kõige võimsam tegur on oht enesehinnangule: kui ma investeerimist ei jätka, siis jätan ma endast rumala mulje ja tunnen end lollina. „ Ja selles on A.G tuline õigus, mitte keegi ei taha jätta endast rumalat muljet, mille tulemusena jätkub „ohverdus“ nii kaua, et sellega harjutakse, kui elu osaga, või unustatakse.
Ohverdusmehhanismi kohta on Y. N. Harari („Homo Deus. Homse lühiajalugu“ PM 2018 Lk 313) kirjutanud väga illustreerivalt: „ On paradoksaalne, et mida rohkem ohvreid me väljamõeldud loo nimel toome, seda jonnakamalt hoiame sellest kinni, sest me tahame neile ohvritele ja kannatustele, mida me oleme põhjustanud, meeleheitlikult tähendust leida. Poliitikas tuntakse seda nähtust meie-poisid-ei-surnud-ilmaasjata sündroomina.“ ( Näiteks: I MS Itaalia-Austria Insonzo jõe joone lahingud. Esimeses lahingus hukkus 15 tuh, teise 40 tuh, kolmandas 60 tuh. Lõpuks otsustas Austria teha vasturünnaku 12 lahingus paiskas itaallased peaaegu Veneetsiani. Lõpptulemus: 700 tuh langenut, haavata üle milj.)„Kuidas saanuksid poliitikud minna tuhandete langenud Itaalia sõdurite vanemate, naiste ja laste juurde ning neile teatada : „Vabandage, juhtunud on eksitus (…)“, Nii pidasid nad maha ka teise ja kolmanda lahingu ja kaotasid veelgi rohkem mehi.“ Ehk „Mida valusam on ohver, seda rohkem on inimesed veendunud selle kujutletava vastuvõtja olemasolus. Jupiterile hinnalise härja ohverdanud vaene maaharija hakkab uskuma, et Jupiter on tõepoolest olemas, sest kuidas muidu rumalat tegu seletada. Talupoeg ohverdab seejärel veel ühe härja, siis teise ja veel ühe, et ta ei peaks tunnistama, et kõik eelnevad härjad on asjatult raisatud“ (lk 315) . Täpselt sama toimub poliitturul, kuigi kõik märgid näitavad, et „projekt“ on luhtunud püütakse sellesse ikka investeerida, kasvõi … kõigi härgade või poliitilise tuumatalve hinnaga. Vaat selline lugu
„
Inimesed vihkavad kaotust (…). Millegi kaotamine muudab teid keskmiselt kaks
korda õnnetumaks, kui sama asja saamine õnnelikuks teeks. Võiks öelda, et
inimesed „väldivad kaotusi“.“ (R. H. Thaler, C. R. Sunstein „Nügimine“,
Tänapäev 2018 Lk 47) Näide „Kui ma kruusi saan, ei taha ma sellest loobuda. Kui
mul seda ei ole, ei tunne ma ka erilist vajadust seda osta. See tähendab, et
inimesed ei omista asjadele kuigi konkreetset väärtust. Aga kui nad millestki
loobuma peavad, teeb see neile rohkem haiget, kui sama asja omandamise rõõm.“
Ilmselt on sama korrelatsioon kehtiv ka idee tekkimise ja nendest loobumise
vahel. Kuid ikkagi mõralise tassi me viskame harilikult minema (see on ohtlik võib puruneda käes), miks siis mitte
ka mõralist ideed minema visata?
Jätkub …
Targutusi:
Dale,
G. Tucker „Margaret Thatcheri tsitaadiraamat“ Ersen 2013
Lk
146 „Inimõigused ei saanud alguse Prantsuse revolutsiooniga … (need) pärinevad
tegelikult judaismi ja kristluse segust … (meil, inglastel) oli 1688 ndatel
omaenda vaikne revolutsioon, mille käigus parlament rakendas oma tahet kuninga
üle … See polnud sedasorti revolutsioon nagu Prantsusmaal … „vabadus, võrdsus,
vendlus“ – ma arvan, et nad unustasid kohustused. Ja siis läks vendlus muidugi
pikaks ajaks kaduma.“
Tim Harford
„Kohanemine”. Kirjastus Hermes 2012
Lk134 „Tundub, et probleem on selles, et
valitsusel meeldib toetada kaotajaid. Piisab kui meenutada kõiki neid suurpanku
ja autotööstureid. Paistab, et valitsuse toetuse saamisel on eelisjärjekorras
ettevõtted, kes on väga suured ja äris äärmiselt ebaõnnestunud. Sel viisil
taastoodetakse ebaõnnestumist. Võib-olla seetõttu ongi enamik selliseid
projekte äpardunud.”
Lk 142 „Ta näitas, et on asjaga hästi kursis,
aga ometi ei saanud millestki aru. … Ta ei suutnud vahet teha probleemi
olemusel ja lahenduse lihtsusel”
Head uut aastat, tere tulemast lehele 2021. Aasta alustamiseks saate NOVA GLOBAL FINANCE'l taotleda laenu vaid 2% intressimääraga.
ReplyDeleteÜkskõik, kas soovite elustiilile hoogu anda või teil on ootamatuid kulutusi, on NOVA GLOBAL FINANCE'i laen kulutõhus viis selle elluviimiseks.
Nova Global Finances on paindlik: saate laenata kuni 10 miljonit eurot, sobiva tagasimakseperioodiga vahemikus 1 kuni 30 aastat. Pakume laia valikut isiklikke laene, ärilaene, kodulaene ja võlgade konsolideerimise laene, mida saab vastavalt teie muutuvatele vajadustele ja oludele kohandada 2% intressimääraga.
Mida sa saad:
Kohene juurdepääs oma fondidele pärast heakskiitmist
konkurentsivõimelised intressimäärad
paindlikud tagasimaksetingimused
võimalus oma laenu kiiremini ära maksta (lisatasud vähendavad laenu kapitalisummat)
Lihtne kinnitamine, kui vajate täiendavaid vahendeid
Laenu saate taotleda endale sobivas kohas ja kellaajal
Kuidas kandideerida:
Laenu taotlemine on kiire ja lihtne! Ettevõtted või üksikisikud, kes on huvitatud Nova Global Finances'ist laenu taotlemisest ja vajavad lisateavet KUIDAS KOHALDADA, peaksid SAATAMA MEILI aadressile (novaglobalfinances@gmail.com) VÕI võtma ühendust hr Elliotiga whatsApp: +31642117819 lisateabe saamiseks ja suuliste briifingute jaoks. Kehtivad tingimused.