Kogu meie elu koosneb ootustest. Me kõik ootame kedagi
või midagi. Nii ka majanduses, me ootame midagi, vahel isegi loodame midagi.
Kui mingi ootus on täitunud (või täitmata jäänud), siis hakkame ootama mingit
järgmist sündmust või tulemust.
Tänapäevane majandus põhinebki suuresti ootustel ja arvamustel. Börs on nagu
suur ilmatarkade konklaav, kus ennustatakse aktsiate väärtuse muutust vastase
põrna pealt. Börsil pole tihti tähtsust
konkreetse ettevõtja edu või ebaeduga vaid aktsiaomanike ootustega.
Sama lugu on ka hinnamuutustega, seda iseloomustab
üksainus suur ootus. Ostjad ootavad, et saaksid odavamat kaupa, tootjad ei jõua
ära oodata hinna tõstmise võimalust. Reeglina. Tegelikult toimid hinnamuutuste
anatoomia niimoodi, et ühest küljest liigutavad hindu toote objektiivsed
tegurid, milleks on toote sisendite hinnamuutused, konkurents,
trendide/tehnoloogia muutus ja teisalt ühiskonna valmisolek või lausa ootus
hindade tõusuks. See, et ettevõtja … tahab … hindu tõsta ei ole midagi ebaloomulikku,
pigem üldinimlik. Samas sellele seisavad vastu kaks võimsat mehhanismi: konkurents
ja meie ostuvõime ehk laiemalt öeldes ostjate käitumine.
Kui majandus läheb
ülesmäge, siis isegi toimiva konkurentsi puhul, on ostjad valmis soetama kaupu
kõrgema hinnaga, sest nende sissetulekud võimaldavad seda. Vähemalt
tunnetuslikult. Selline tendents oli valdav masu eelsele perioodile. Siis
tundus, et heaolu kasvul ja ühtlasi sissetulekute kasvul pole piire. Masu aga
piiras ostjate võimalusi, nii tegelikke, kui ka unistatavaid, millega seoses
tekkis ka surve hindade langusele.
Lisaks tihenenud konkurentsile ja ostuvõime kahanemisele,
mängis otsustavat rolli ühiskonna ootus. Just ootus hindade languseks. Nüüd on
tekkinud uued ootused. Ootus palgatõusule, ettevõtjate lootus oma toodangu
minna tõusule. Käivad jutud, et … Kuivõrd võimsalt toimib inimeste toimimisele (sh.
hinnatõusu ootuse tungrauana) kuulujutt, ei ole vaja kaugest minevikust otsida.
Kuulujutt on nagu tuntud lastemäng
„rikkis telefonist”, sõna liikuma panija ei tunne tihtipeale oma algset
sisendit enam „telefoni” teises otsas äragi. Kui lastemängus on sellisest
tulemusest palju nalja ja naeru, siis pärismaailmas tekkib teatud võimendatud ringlainetus
ja kuuldus hakkab elama oma iseseisvat elu. Nojah, sellel pole liikuma panijaga
ega tema eesmärkidega mingit sidet. Kuna kuulduse liikuma panija ei tunne oma
juttu tagasisides ära, siis ta käsitleb seda kui uut allikat või kinnitust oma
esialgsele jutule. Siit tekibki võimendus, mis läheb järgmisele ringile ja
lisab ootust mingi sündmuse toimumisele. Meedia, vahendades päevast päeva
sõnumeid hinnatõusu võimalikkust ,tootes oma parima äratundmise järgi uudiseid,
võimendab tihti hoopis kuulujutte. Võimendatud
„rikkis telefon” tootab tegelikult hinnatõusu ootust. Tootjad omakorda loovad
teadlikult ja pikaaegselt õhkkonna hinnatõusu,
kui „paratamatuse” peatseks saabumisest. Võimalikud on mitu stsenaariumi, mis
tähelepanematut kuulajat eksitavad nagu näiteks: sisendite hinnatõus. See on
küll objektiivne, kuid kas see on ka proportsionaalne sisendite hinnatõusule? Kaheldav.
Teise variandina võidakse luua nn inimsõbraliku ja hea onu müüt. See käib umbes
nii, et peaksime tõstma kakskümmend viis protsenti, kuid tõstame (vastu tulles
laiade masside soovidele) vaid viisteist protsenti. Kolmandaks tulevad kõige
veidramad/piinlikumad/asjatundmatumad põhjendused nagu näiteks: hindu on vaja
tõsta efektiivsuse säilitamiseks või kui suur leivatootja tõstab hindu, siis ei
pääse väikesed leivatootjad hinnatõusuga kaasaminemisest. Tegelikus maailmas on
efektiivsus efektiivsus ja hinnatõstmine pole efektiivsus vaid kasumi suurendamine.
Teisalt ,kui üks ettevõtja tõstab hindu, siis tuua seda oma hindade tõusu
põhjuseks näitab vaid majanduse toimemehhanismide mittemõistmist. Kui teie
konkurent on sunnitud hindu tõstma, kuid teie ei pruugi seda veel teha, siis on teil ju parem võimalus oma toodetega
konkureerida. Kõik need veidrad avaldused, mis on kantud iharusest hindu
kergitada. Tõstmine tõstmiseks, kuid põhjendus peab usutav olema, nagu see, kui
tudengid palusid professoril endale piiritust välja kirjutada aparaadi optilise
telje puhastamiseks. Mnjah, piiritusega puhastatud optiline telg. Vahva.
Nagu öeldud, kui on juba loodud hinnatõusu ootuse
õhkkond, … siis inimesed harjuvad mõttekesega ja hinnad … tõusevadki. Täiesti
vabalt. Nüüd on vaid küsimus selles, kas meie, Kuningad, laseme sellel toimuda
või mitte. See, et Tarbija on Kuningas pole lihtsalt sõnakõlks. Iga Kuningas
peab ennast oma kuningriigis kehtestada oskama. See, kui palju meis Kuningat on
oleneb meist endist, oleneb kui paljud
meist oma kuninglikku õigust kasutavad. Kui me kasutame oma kuninglikku õigust
osta leiba mitte kõrgemalt kui X EUR/kg, juustu Y EUR/kg, sinki Z EUR/kg, siis
ei jää ettevõtjatel üle muud, kui kohaneda kuningliku tahtega. Vastasel juhul
peab Kuningas kohanema tootjate tahtega, kuid mis pann kuningas ta siis enam
on?
Kuulutades, et kriis maailmas on taandunud, annab
kergeusklikele petliku signaali , nagu me võiksime nüüd põlve lõdvaks lasta ja
hakata hindu ning palkasid tõstma vastavalt … vajadusele, mitte vastavalt
võimalusele. Kuid tegemist on vaid pealahingu lõppemisega. Praegu peab
ettevõtlus taandumislahinguid ja küsimus on vaid selles, kas see on
organiseeritud taganemine või üksikute uljaspeade mõtlematuse tõttu paaniliseks
põgenemiseks kujunev areng.
Igasugused selgitused, kuidas tegelikult protsessid
kulgevad, enamasti suurt osa inimestest ei huvita. Kuid ikkagi – kui
pragmaatiliselt ja emotsioonidesse laskumata arutleda kainelt, kus me asume ja
mis meil toimub, siis võib-olla polegi tegemist vandenõuga kliendi vastu, vaid
tavalise (majandus)lahingujärgse ümberrivistusega. Rivistuvad need, kes
suudavad. Osasid püütakse veel päästa kreeditoride ja saneerimise abil.
Nõrgemad, aga pankrotistuvad ja need maetakse maha ning unustatakse.
Kui rääkida vajadustest, siis peale mõneaastast
koondamist, optimeerimist ja hingevaakumise piiril toimetamist on kõigil
ettevõtjatel vajadus hindu tõsta. Samas - majanduses ei tähenda vajadus midagi,
tähendab võimalus. Kuna sissetulekutega on meil nii nagu on, siis meie
ostuvõime ei ole kasvanud. Seega pole
ülemäära võimalik ka hindu tõsta, sest pole lihtsalt vahendeid. See tähendab,
et meil Kuningatel, ei ole vahendeid veelgi kallimate kaupade ostmiseks. Või
teistpidi seletades, kui hinnad tõusevad ja meie sissetulekud ei tee seda teps
mitte, siis me ostame midagi vähem või jätame ostmata. Selline lihtne ühendatud
anumate trikk. Seega toimub raha ümberjagamine nende ettevõtjate kasuks, kelle
teenustest me ei pääse või ilma milleta me hakkama ei saa.
Hindade tõstmise võimalikkus ühele või teisele tootele,
niivõrd niru ostuvõime korral, oleneb tarbimishierarhiast. Hierarhia ülaotsas
on meie esmavajadused nagu toidu ostmine, kodu säilitamine, transpordikulud.
Alles peale nende vajaduste rahuldamist on võimalik maksta ka teiste kaupade
eest, mis tähendab, et ka seal saab võib-olla millalgi hinda tõsta. Kui saab. Kuigi
mainitud hierarhias on esikohal toit, siis võetud kohustustest ja
asendamatusest lähtudes võetakse esmalt meie käest raha ära kommunaalkuludeks
ja linnatranspordiks, mis ei ole vabalt kujunevate hindadega tooted, vaid
reguleeritavad. Kommunaalteenuste hinnad on küll suures osas reguleeritud, kuid
kaetud garanteeritud mõistliku kasumiga. Samasse Kuninga kohustuslikusse kuluritta
mahuvad ka kõiksugused finantskohustuste täitmised.
Alles pärast neid „prioriteetseid” tulevad „elutähtsad”
kulutused. Esimeseks nõudmise-pakkumise keskkonnas tekkivateks hindadeks ongi toidukaubad.
Toidukaupade hinnad on väga sensitiivsed ja emotsionaalsed. Ilmselt mäletate
nn. liha-, piima, saiasõdasid, mil tootjad/töötlejad/kaupmehed kompasid turu
valmisolekut. Samas, kui hindu alandati, siis mõnda sõda me ei märganudki. Kuid
ka hindade alandamine on „sõda”. Mõnede toodete puhul tekitas aga mõni „tühine”
hinnatõus nördimuse ja kartellipaanika.
Ilmusid süüdistuse liiga väheses konkurentsis. Kurbloolisus on selles, et toiduainetetööstus
on meil üks konkurentsitihedamaid valdkondi. Vaid avatud majandus muudab selle
väga kõikuvaks. Mitmetel aladel on rusikareegel selline, et kui välisturud on
suletud, on meil tootmisvõimsust topelt üle.
Kui avaneb ükski suurem välisturg, on pool kaubakogusest koduturule puudu. Miks
peaks meier müüma oma kauba koduturule, kui välisturul maksab või, juust, piimapulber
kaks korda rohkem, kui koduturul? Välisturu avanemine tähendab koheselt ka
toorainenappust ja omakorda põllumajandussaaduste hindade tõusu. Selline kiire
hüplemine on omane kõigile väikestele ja avatud turgudele. Seega hinnatõus
näiteks toidutootmise ahelas ei pruugi olla mingi kurikaval konspiratsioon ja
kokkulepe tootjate/töötlejate/kaupmeeste vahel, vaid hoopis tiheda konkurentsi
tulemus. Mnjah, kas me just seda tahtsimegi – nii tapvalt tihedat konkurentsi?
Hinna ülemäärasele tõusule seisab vastu seesama avatud
turu ja konkurentsimehhanism ehk tooteid tuuakse kas välismaalt või tekib kohalikke
ettevõtjaid juurde. Nagu mitmed nimekad majandusinimesed on märkinud, vajavad
kõik ettevõtjad praegu lisaraha. Samas on majanduses kõik kõige ja kõigiga
seotud. Teate ju seda efekti, et kui liblikas tiivaga kord liigselt vehkleb,
siis selle tulemusena puhke Saharas liivatorm? No vaat, majanduses on umbes
samamoodi. Näiteks saiatootja, lähtudes tarbimishierarhiast peab olema väga
ettevaatlik hinnatõstmisega, sest kui kogu olemasolev raha läheb „saia
ostmisele“, siis pole võimalik enam särke osta ning särgitootja lõpetab
tegevuse. Pankrot. Ja siis pole ka selle haru töötajal enam võimalik saia osta.
Samas, kui kallinevad elekter, jahu, tõusevad maksud, ei saa oma toodangut
pikema aja vältel müüa alla omahinna. Turuvalitseja puhul võib see olla lausa
kuritegelik.
Seega majanduses on kõik seotud ja kõik hinnatõusud ei
johtu pahatahtlikkusest või kuritegelikkusest, vaid majanduslikkust loogikast.
Muidugi võivad meeleheitlikud olukorrad tekitada meeleheitlike otsuseid. Meie
tarbijatena ei peaks raiskama oma energiat selleks, et rikkuda oma närvikava hinnapaanika
või kartelliparanoiaga, vaid tegelema omapoolse aktiivse hoiakuga turul. Nagu
eelpool tõdesime, kui tarbija on otsustanud, et ta mingit toote eest üle 5 EUR
välja ei käi, siis pole ühtegi väge, mis suudaks tema tahet väärata ja kogu
ahel peab oma hindu korrigeerima. Tähtis on, et me mingite väärarusaamade
segadikus ei muudaks toidutööstuse ahelat toitumisahelaks. Vaenamine ja
vaenlase otsimine on ühe teise ühiskonna omadus.
Kuigi, jah raske koorem on olla ise aktiivne turu
kujundaja, nii ahvatlev on leida „süüdlane”. Ja siis seda suure pahelise naudinguga
vemmeldada. Harilikult me selle „süüdlase” ka leiame või kui ei leia, siis leiutame.
Näiteks tüdimuseni kedratud lood sellest, et kaubandusketid ahistavad töötlejaid,
töötlejad tootjaid ning rahvusvahelised vahendajad/hankijad igaühte eraldi ja
kõiki korraga. See ei peaks olema üllatus. Üllatus on see, et iga kord, kui
keegi jääb nõrgemasse situatsiooni, lastakse liikvele hädajorin, et tegemist on
sõjaga: piimasõjaga, lihasõjaga, ketisõjaga jne. Seega see, mis oleks normaalne
võistlus (konkurents) muutub meie majanduskultuuri ruumis võitluseks (sõjaks).
Tõsi on ka see, et töötleja/hankija moto on: „kui Sind ketis ei ole , pole Sind
olemaski”. Tegemist on põlise konfliktiga erinevate üksteisele järgnevate
majandussektorite vahel, mis on süvenenud seoses majanduslangusega ning ostjate
tarbimiskäitumise muutustega. Perioodiliselt lahvanduv ajakirjanduslik
piima/liha/ketisõda on nagu jäämäe veepealne tipp, erevalge ja kaugelt nähtav.
Nii nagu jäämäega on ka piima jaehind või lihatarned vaid väike osa
põllumajandustoodangu ahela probleemidest . Nii nagu karistamatult ei saa
eirata jäämäe veealust osa, ei saa ka eirata piima/liha/ketisõjaga üles
kerkinud kitsaskohti ahelas tootja-töötleja-kaupmees.
Kuigi
põllumajandustoodangu jätkusuutlikkuse tagamiseks on ühisturus mitmeid
ajaloolisi ja komplektseid mehhanisme, alates toetustest kuni nõustamiseni, on
üheks probleemseks võimaliku kasumi jaotus toidutööstuse ahela erinevate lülide
vahel. Nojah, see ei ole muidugi vaid EL küsimus, sama probleem painas ka NL
juhte, mille tulemusena loodi isetappev administratiivmonstrum Agroprom. Üleadministreerimine
on teatavasti andestamatu patt majanduspiibli järgi. Kindlasti on kõige
tõhusamaks viisiks tarbijate kaitseks toimiva konkurentsiga turg. Vaba ja aus
turg, kus kaubandusettevõtjad võistlevad üksteisega teenuse taseme, toote
kvaliteedi ja hinna suhte osas on igati tervitatav. Tõsiasi on ka see, et
konkurents tekitab pideva surve omahinnale, selle alandamisele. Üks selge
vahend selle saavutamiseks on kulude optimeerimine läbi protsesside tõhustamise
ja mastaabisäästu. No nii, ja olemegi konkurentsi positiivsest areaalist
liikumas suurettevõte loomise poole. Suur on efektiivsem, suur on odavam. Seda
me ju tahtsimegi! Odavamat! Veel odavamat! Olukord muutub drastiliselt, kui keegi saavutab
turul olulise jõu, mis lubab tal teatud ajal või teatud territooriumil toimida
sõltumatult tarnijatest, ostjatest või konkurentidest. Tundub, et mõningaid
selliseid jooni on jaekaubandusketid.
See ei pruugi olla kooskõlas avaliku huviga. Muide masu ajal näitasid mitmedki
kaubaketid kahjumit või vähemalt kasumi langust. See oli nagu mingi
eneseõigustuslik viigileht. Kuid see, et enamus kaubanduskette näitavad aeg-ajalt
kahjumit ei pruugi näidata seda, et nad oleksid nõrgad ja väetid, vaid võib
näidata näiteks liigset enesekindlust laienemisel, st. vale investeerimise ja
laienemispoliitika tagajärgi … mille meie kõik kuninglikult kinni maksame.
Nagu
oleme kogenud, langeval turul püüab igaüks päästa oma hetkeolukorda, jättes
nõrgemad läbirääkimispartnerid kogu ahela kahjusid kandma. Häda on ainult
selles, et toidu tootmise ahelas ei saa panna põllumehi ja meiereid külmikusse,
… niikauaks kui neid jälle vaja läheb. Toiduahel ettevõtluses on ka
toitumisahel. Lühinägelik on see ettevõtja, kes oma lühiajaliste huvide
täitmiseks pügab tühjaks oma toitumisareaali ehk suretab välja tootjad ja
töötlejad. Viimased paarkümmend aastat on näidanud, et olenevalt turuolukorrast
ja ressursside olemasolust võib väga lühikese aja jooksul üks või teine ahela
lüli muutuda dikteerivaks osapooleks või ahistatavaks. Pole ammused need
olukorrad, mil nappis toorpiima ja siis olid jõupositsioonil põllumehed. Siis
olid head ajad töötlejatele seoses praktiliselt piiramatutele
ekspordivõimalustele ja väljaveotoetustele ning siis otsis sõbrakätt kaubandus.
Ega
dr Riik ja KOV-i ka ei hellitanud kaupmehi raskel ajal. Keset kõige karmimat
masu perioodi tõsteti nii käibemaksu, kui ka lisati müügimaks. Seega üldise languse
puhul olid maksukogujad sundimas jaekaupmehi tõstma hindu ca kolm
protsenti. Mõtlete, 3% - tühiasi? Ei
ühti, summaarselt võrdub see ühe ahela lüli kasumiga. Ja seda ajal, mil toimus
massiivne surve hindade alandamiseks. Vana lugu on see, et kui tõsta ei saa,
tuleb alla suruda. Ja surutigi. Vaat selline lugu. Vaat selline „kuri maailm”.
Muidugi
kujundab selline „Tahan ja Võtan” mentaliteet kõigi turuosaliste tegevusmustri.
Ei jätnud situatsiooni muutust kasutamata ka kaubandussektor, elades oma
eelneva perioodi solvumus täie jõuga välja. See võitlusest, mitte võistlusest,
kogunenud solvumine, kuidas osalisega on käitutud, ei lasegi turul käituda, kui
võistlusel vaid, kui sõjal. Mida peaks siis tegema: kas peaksid põllumehed
piimatööstusi ja supermarketeid ehitama või piimatööstused lehmi kasvatama ja
supermarketeid ehitama? Ja kui tootjad ja töötlejad küllalt tugevaks saavad, et
vastu astuda jaekaubanduskettidele, kas siis jaekaubandusketid peaksid hakkama
lehmi kasvatama ja piimatööstuseid rajama?
Loomulikult on see kõik finantsiliselt võimatu ja administratiivselt
mõttetu.
Samas
pole olukord, kus valitsevad pinged kaubanduse ja tarnijate vahel Eestile
ainuomane. Mitmete riikide Kaubandustegevuse seaduses või Konkurentsiseaduses
(Ühendkuningriigid, Iirimaa, Ungari jne) on sätestatud eriregulatsioon olulise
turujõuga toidukaupu müüvate jaekaubanduskettide suhtes. Need seadusemuudatused
on tehtud heas usus, et ennetada või vähendada vastuolu avaliku huviga. Nende
regulatsioonide eesmärgiks on vajadus saavutada tasakaal, mis aitab tagada, et
meetmed on tasakaalus ja õiglased, tagades lõppkokkuvõttes kõigi osapoolte
huvid sh. tarbijate huvid. Kuigi pooldan „täiega” vaba konkurentsi, on vahel ilmselt
tarvilik luua mõnes valdkonnas täpsustav raamistik nõrgema osapoole kaitseks,
säilitades võimalikult palju vaba konkurentsi elemente. Võib-olla võiks seda
nimetada treeningprogrammiks, mille tulemusena õpitakse turuosalisi aduma
seotust üksteisega ja oma eksistentsi võimalikkuse tunnetamist läbi teiste
turuosaliste eksistentsi. Tegelikult on administratiivsete reeglite lisamine
majandusellu vaid majandust risustavad, lõppkokkuvõttes leiavad nii inimesed,
kui ka firmad, kuidas neist mööda loovida. Nagu näitas Läti kogemus, kus mõned
aastad tagasi kehtestati Konkurentsiseadusesse olulise turujõuga ettevõtjate
(kaubandusketid) tegevuse regulatsioon,
ei suutnud see erilist efekti saavutada. Arvatavasti oleks lühim tee ahela
toimimise korrastamisele ühise koodeksi loomine nagu kaubandusettevõtted
isekeskis juba teinud on. Selline koodeksite ja ühtsete mängureeglite loomine
on soositud ka teistes riikides kuna toimub kõige efektiivsemalt ja ei koorma
avalikku haldust. Siinkohal tahan üle korrata, et kogu selline raamistik peab
jääma rangelt konkurentsiseaduse raamidesse.
Konkurentsiõigus
iseenesest on primitiivsuseni lihtne: suured poisid (monopolid) ei tohi peksa
anda väiksematele poistele ja väikesed poisid ei tohi kambakat teha kolmandate
isikute vastu (kartellid). See mida ärimaailm käsitleb, kui „paneme seljad
kokku”, käsitleb konkurentsiõigus 98% ulatuses kui „kambakat”. Konkurentsiõiguse mõistes on „kambakas”
kriminaalselt karistatav kuritegu.
Muide
õpetussõnad ellujäämiseks võiks leida näiteks Yann Marteli romaanist „Pii elu”.
Seal on peategelasteks laevahukust pääsenud poiss ja tiiger. Triivides
paadikesega keset Vaikset ookeani ei saa neil olla ei ühist keelt ega
diskussiooni, küll aga on neil teatud kokkulangevad huvid: tiigrile on vaja
poissi selleks, et see talle kala püüaks, poiss aga toidab tiigrit, et see teda
nahka ei paneks. Uskumatu lugu, kuid mõlemad suudavad sellest aru saada ja
mõlemad jäävad ellu.
Oma
tegevuses peaksime lähtuma tegelikkusest, mitte soovunelmatest. Soovunelmaid on
mitu. Esiteks ihalus, et meilgi oleksid sellised organisatsioonid nagu Soome/Rootsi
põllumajandustootjate/ töötlejate tugevad ühistud. Sellised kooslused on olnud Põhjalas tugevaks vastukaaluks
kaubanduskettidele. Teiseks soovunelmaks on: väikepoodide nostalgia. Tegelikkus
on see, et meil on: hajus põllumajandustootmine, meil on hajus ja kohati
üleinvesteeritud töötlemisvõimsused, meil on ühine turg Euroopa piires, meil on
kaubandusketid, meil on tasahaaval arenev/taaselavnev väikekaubandus ja turgude
kaubandus. Igasugune muutus sellest olukorrast nõuab suurt raha, piisavalt
aega, kõva tahtmist või mängureeglite täpsustamist. Ja muide kõigepealt tuleks
selgeks teha, mida me tahame? Miks me tahame? Palju see maksab? Ja kõige
tähtsam, kes selle eest maksab?
Muide,
mitte kõike ei saa jätta teiste õlule: teised tehku talusid, teised tehku
külapoode, teised tehku regionaalpoliitikat, teised tehku mahetooteid ja memmemusimoosi,
teised …. Seda ei suuda „teised”, seda suudavad vaid Kuningad ehk „esimesed esimeste seas”, st meie. Minul on
näiteks minu isiklik kaubanduspoliitika ja minu isiklik regionaalpoliitika. Mis
asiloom see veel olgu? Väga lihtne, kui lähete suvitama, kas oma suvemõisa või
lihtsalt telkima, ärge ostke betoonkindluse ülipoest kõike kaasa, alates
seebist kuni õlledeni välja: ostke seda nendest kohtadest, kuhu sõidate. Saate
kaks ühes, arendate nii väikekaubandust kui ka regionaalpoliitikat. Ja nagu
reklaamlause ütleb „Ja see pole veel kõik … „ lisaks saate hea enesetunde, et
olete kellelegi andnud tööd. Lihtne ju? Kuninglikult lihtne.
No comments:
Post a Comment